The Past - Kapitel 19

Previously on The Past: 
Jag tog upp min mobil, jag var skyldig Niall ett ärligt svar och det skulle han få. Med osäkra fingrar knappade jag in ett sms och läste det igen innan jag skickade det. 
 
To: Niall
I regret the most, I do. But it doesn't change anything, 'cause I had a choise. And I chose that. 
NIALL'S POV
 
From: Alina 
I regret the most, I do. But it doesn't change anything, 'cause I had a choise. And I chose that. 
 
Vilket val? Jag suckade trött, Alina kunde inte ge svar på en fråga utan att skapa en ny. 
"Who is you texting?", jag kollade upp för att se Harrys nyfikna blick titta ner på mig och min mobil. "Is it that chick, Alina?", flinade han. Jag hade inte berättat för de andra killarna om min upptäckt; det hade inte varit rättvist mot henne. Innan jag hade reagerat hade Harry ryckt mobilen från mig och började läsa. Hans flin suddades bort och ersattes av en undrande min så fort han hade sett sms:et.
"What does she mean?", frågade Harry och jag ryckte på axlarna.
"I don't know", svarade jag.
"Vas happenin'?", hörde jag Zayn ropa samtidigt som han gick ut från studion med resten av killarna i släptåg. Harry kastade min mobil till Zayn som, till min lättnad, fångade den lätt. Han läste fort sms:et och passade sedan runt mobilen så att de andra också fick läsa. När alla hade läst fick jag fem nyfikna, undrande tittandes på mig och jag höjde händerna för att signalera att jag inte visste något.
"What's this?", frågade Liam och jag ryckte återigen på axlarna. 
"You have to know something", fyllde Harry i och jag suckade uppgivet. Det gick aldrig att hålla någonting borta från de.
"Well, uhm, I kind of found of something about her", började jag tyst. "She wasn't really who I thought she was."
"I told you she was str--", Zayn avbröts av en hård armbåge från Louis.
"Auch! Was what that for?", muttrade han surt men Louis ignorerade honom.
"What do you mean with not who you thought she was?", frågade Liam.
"She have a kind of rough past", jag ville inte säga för mycket, inte innan jag och Alina hade pratat.
"And what do you mean with that?", det hördes att Harry började bli otålig nu.
"She has, uhm", det var svårt att få orden ur min mun; jag ville inte tro att det var sant. "She has murdered."
Rummet blev totalt tyst efter det jag hade sagt och killarna stirrade på mig med vidöppna ögon och tappade hakor. 
"I can't believe you dated a mu--", började Zayn men jag avbröt honom fort.
"For the first thing, we did never date and for the second, it's not really like she just have shoot someone. It's complicated", sa jag.
"Explain", uppmanade Zayn.
"But I don't know so much! But for what I know, it seems like she was in some kind of gang." 
"Gang? In London?", Harry tittade på mig med misstrogen blick och jag skakade på huvudet.
"In Russia."
"I don't get it", Zayn skakade på huvudet och de andra killarna såg ut att hålla med honom. "So, she regret what she did but she hade a choise. What choise?", frågade han efter en stunds tystnad.
"I don't know", svarade jag. "But I'll ask her."
"Are you going to see her again?", frågade Liam och jag kunde höra en aning oro i hans röst.
"Yes", sa jag säkert. "I think everyone is worth a second chance."
Jag reste mig upp och började gå mot dörren. Precis innan jag skulle trycka ner handtaget till dörren stannade jag till.
"And I think I might have fall for her and I believe love can change people."
Kapitel 19! Niall verkar ha fallit för Alina, oho ;) 
8+ för nästa & glöm inte bort frågestunden här under! <3

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Braa!!:D

2013-04-09 @ 21:14:27
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: Emelie

Varför så bra???

2013-04-09 @ 22:06:36
Postat av: matto

Den bästa novellen som finns :)

2013-04-09 @ 22:09:44
Postat av: Amelia

Ojj oj oj!! Meeer c:

2013-04-10 @ 14:54:03
Postat av: one direction novell

men åååh för braaa! så söt niall är, å de andra killarna oxåå ! haha :D

har just börjat på min tredje novell. kika gärna in och säg vad du tycker?! skulle betyda mycket och hoppas du stannar! :D kram

2013-04-10 @ 17:18:06
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: one direction novell

åh, vad kul! :D

- kommenterar här igen, vill ju att nästa del ska komma upp snart! hahaha. De är så spännande, dör ju!

2013-04-10 @ 21:57:30
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback