Trust - Kapitel 13

Previously on Trust: 
Med mitt nyvunna mod slog jag in Harrys nummer och signal efter signal gick fram tills en trött röst hördes i telefonen.
"Hello"
"Hi, it's Ashley", sa jag tyst. "We need to talk"
 

Det var inte svårt att urskilja den långa gestalten som kom gående längs gatan. En beanie täckte det mesta av hans lockar och hans hastighet ökades när han såg mig. En kall vind blåste igenom min tunna jacka och jag drog den tätare om mig.
"You wanted to talk", konstaterade han tyst när han hade kommit fram till mig. Klockan var inte mer än halv 5 och jag var förvånad över att Harry ville träffas men det kanske var den enda tiden på dygnet han kunde vara ute offentligt utan att bli påhoppad av skrikande tonårstjejer. Jag nickade kort. 
"Can we take a walk?", frågade jag försiktigt. Jag kände mig plötsligt osäker runt honom och jag tror Harry delade den känslan.
"Sure", svarade han och vi började röra oss nerför gatan i tystnad. 
"I'm sorry", sa jag tillslut.
"For what?", frågade Harry.
"For acting like an arse", sa jag tyst. Harry sa inget mer och vi fortsatte i tystnad.
"Why?", frågade Harry simpelt.
 
Jag kunde inte höra på hans tonfall om han var sur, arg eller ledsen och hans ansikte var uttryckslöst. Jag visste också att jag inte skulle klara av att berätta allt stående; då skulle jag säkerligen falla ihop. Lägligen dök det upp en bänk i mitt synfält och jag slog mig ner på den. Harry följde mitt exempel och satte sig bredvid mig men var nog med att inte sätta sig för nära. Jag drog ett djupt andetag innan jag började berätta. Jag visste inte hur mycket han visste så jag började från början. Halvvägs in i min berättelse la Harry försiktigt sin arm runt mig och drog mig närmare honom men han sa inget; han höll bara om mig och det var exakt det jag behövde. Jag burrade in mitt huvud i hans axel och mina tårar lämnade en blöt fläck på hans jacka. Hans hand strök sakta över mitt hår, likadant som Lucas hade gjort för fyra år sedan men det kändes så olika. Det här kändes mer riktigt, mer äkta.
 
"So, you think I'm like him?", frågade han förolämpat. Det var uppenbart att Harry kände avsky mot Lucas efter min berättelse.
"I don't know Harry, that's the problem. I don't know you", mumlade jag mot hans axel. 
"Well, I promise you, I would never do something like that", sa Harry och jag trodde honom. Jag puttade bort mig från hans axel och tittade in i Harrys gröna ögon. De var fyllda av oro och förvåning. 
"I'm sorry for being such an ass. But I just, I couldn't. It was to hard for me", sa jag. "I know you probably are pretty pissed at me but I hope you will forgive me one day", mumlade jag.
 
HARRY'S POV
 
Jag tittade på den vackra tjejen bredvid mig och jag hade chockats över vad hon hade berättat för mig. Den Lucas killen kunde vara glad över att han bodde i Italien annars hade han nog fått smakat på mina knytnävar. Jag kunde inte förstå hur man kunde göra något sådant mot någon, särskillt någon som litade på en med hela sitt hjärta. 
"I'm not pissed at you. Not at all", sa jag tyst. Hur kunde hon ens tro att jag skulle var sur på henne? 
"You should be", mumlade hon tyst.
"No", utbrast jag. "If I was in your situation, I would probaly act the same way. I'm just glad you talked to me", avslutade jag och drog henne närmare mig. En lång tystnad följde, båda var oförmögna att säga något.
"How is it with Niall?", frågade hon tyst och en del av mig sa mig att hon egentligen inte ville veta svaret. 
"He's fine", försökte jag.
"Be honest, please", bad hon.
"Well, uhm... He's pretty down", konstaterade jag.
"Great", suckade Ashley. "I didn't mean to hurt him, I just couldn't."
 
Varken jag eller Ashley kände för att prata mer om det så en tystnad la sig över oss. Ingen jobbiga eller pinsam tystnad utan bara en skön tystnad.
"I don't know you either", konstaterade jag efter en stund. "We maybe should get to know eachother better?", föreslog jag. 
"Sounds good", log hon. Hennes leende fick fjärilar att börja dansa i min mage.
"What about if I ask you 10 question and then you ask me 10?", frågade jag.
"Sure. Go ahead", sa hon och nickade åt mig att börja.
 
"Favourite movie?"
"Don't laugh now", fnissade hon, jag kudnde inte låta bli att le och jag väntade nyfiket på att hon skulle fortsätta.
"Winnie the Pooh", mumlade hon tyst och en rodnad spred sig på hennes kinder. Jag kunde inte låta bli att fnissa lite.
"What?", sa hon och försökte spela sur. 
"I didn't thought you liked those kind of movies", flinade jag. 
"Well, obviously I do. He's just so stupid but still so clever", sa hon.
"That was an intresting argument."
 
Jag fortsatte och fråga henne flera frågor och jag fick reda på att hennes favoritfärg var blå, hon fyllde år den 16 juli, hon pratade flytande italienska, hennes favoritsmak på ben & jerrys var cookie dough, hon hade spelat fotboll när hon var yngre och hennes favoritdjur var hundar; då det var så godhjärtade och inte så långsynta.
 
"Your favourite song?", frågade jag henne.  
"Coldplay's Fix You. The lyrics. It's just amazing", förklarade Ashley och jag kunde inte annat än att hålla med. Jag hade en fråga till och det var en sak jag ville veta men jag visste inte om jag vågade fråga henne. Jag var antagligen rädd för att trampa på några ömma tår eller göra henne upprörd. 
"What do you miss most about your mum?", frågade jag tillslut. Ashley stelnade till och det lättsamma ansiktsuttrycket lämnade hennes ansikte.
"Everything", mumlade hon. "I miss to have someone to talk with about everything, I miss her laugh, I miss her smile, I miss her hugs. I miss to have someone who cuddled with me when I had nightmares, I miss to have someone to trust. I miss the way she always suceed to change my mood even when I was really sad. I just miss everything about her", rabblade hon. 
Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga så det slutade med att jag bara höll om henne. "What about your dad then?", frågade jag tyst. 
"That's eleven questions Harry", svarade hon och jag fattade vinken om att hon inte ville prata mer om det. "Now it's my turn", flinade hon.

Ledsen för ett tråkigt kapitel, men hoppas ni tyckte om det iaf :)
3+ för nästa?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Braaaa!!
Mer' :)

Svar: Tack :D
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-02-28 @ 16:09:33
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: Josefin

Äntligen pratade de! :) Asbra :D

Svar: Tackar :D<3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-02-28 @ 16:24:32
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: ELLIE

meeer

Svar: :D<3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-02-28 @ 21:06:59
Postat av: Elin

Hallå, det va ju inget tråkigt kapitel, i love it!

Svar: Hahah :') <3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-02-28 @ 22:05:32
URL: http://photomagic.blogg.se
Postat av: Mari

Så braa!! :D

Svar: Tack :D
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-02 @ 11:49:00
URL: http://directionovell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback