Trust - Kapitel 8

Previously on Trust:

Butikerna hade knappt öppnat, skyltar hölls på att ställas ut och tidningarna byttes ut. Jag slängde en blick mot en tidningsaffär på andra sidan gatan och det kändes som om hjärtat stannade när jag såg omslaget på en skvallertidning.


 

 ~ Bildlöst ~

"One Direction star Niall Horan spotted with new girlfriend" var rubriken på tidningen och omslaget bestod av en stor bild på mig och Niall där Niall hade sin arm runt mina axlar. Jag korsade fort gatan och tog tag i en av tidningarna och bläddrade fram till artikeln om oss. Mina händer skakade medan jag tvingade mig att börja läsa artikeln. 

 

"The popstar Niall Horan from the world's famest boyband One Direction was spotted in London yesterday with his new girlfriend, protective holding an arm around her shoulders. It seems like they've dated for a while but this is the first time they've been spotted together in public. Maybe the new lovecouple is ready to come out with their relationship officially? The girl's name is unknown and the fans has desperatly try to figure out who she is without sucess."

 

Jag andades ut när jag förstod att de inte visste vem jag var än. Min blick drogs tillbaka till artikeln och jag läste färdigt den.

 

"The hashtag "Niallsnewgirlfriend" started to trend worldwide just an hour after the pictures of them leeked out and the discussions about them on twitter is hot. The reaction from the fans is mixed, some fans thinks they're cute together and some thinks the opposite."

 

Jag behövde inte läsa klart artikeln, jag stoppade tillbaka tidningen, drog istället upp min mobil och klickade mig in på twitter. Hashtagen trendade fortfarande såg jag så jag skapade ett twitteraccount och började läsa igenom tweetsen som taggats med "Niallsnewgirlfriend". Min ögon började tåras när jag läste igenom vad de skrivit om mig, men det gjorde mig arg att alla gick på vad skvallertidningarna hade hittat på. Det var inte sant för fem öre, vi var vänner och endast vänner. Ett sms från Eleanor hindrade mig från att fortsätta att läsa. 

 

From: Eleanor

Are you comming? xx

 

To: Eleanor

Yeah, I'm on my way xx

 

                                             ***

"So, when were you planning to tell me about you and Niall?", frågade Eleanor mig när vi precis lämnat Topshop.

"W-What?", sa jag och tittade förvånat på Eleanor som flinade mot mig.

"Come on, do you think that I didn't saw the pictures of you two?", fortsatte hon och jag stannade till. 

"We're only friends", sa jag fort och nu var det Eleanors tur att se förvånad ut.

"Has he not asked y---", började hon men tystnade sen.

"What?", sa jag och väntade på att hon skulle fortsätta men Eleanor ryckte bara på axlarna. "It was nothing", sa hon och jag gav henne en frågande blick som Eleanor ignorerade. Vi fortsatte ner för gatan i tysthet medan jag tänkte igenom vad Eleanor precis sagt. Niall skulle fråga vad? 


3+ för nästa? :)

 


Kommentarer
Postat av: Mari

Vill veta vad som kommer att hända i nästa kapitel! :D

2013-02-22 @ 17:47:13
URL: http://directionnovell.devote.se
Postat av: M

Mer !

2013-02-22 @ 22:00:33
Postat av: JAG

MEEEEEEEEEEEEEEER, nobody cares att jag vill ha mer, hohohohojojojoj ;)

Svar: Nobody compares to my 27 point 2 😏
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-02-22 @ 22:05:10
URL: http://www.elinms.blogg.se
Postat av: Jessyts

skit bra novell!!!!!!! älskar den meeeer... =) <3

2013-02-23 @ 00:08:08
URL: http://thelittleblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback