The Past - Kapitel 37

Previously on The Past:
"Niall?", hennes röst lät trevande; osäker och jag svalade hårt samtidigt som jag kände smaken av blod från mitt läppbitande sprida sig i munnen. 
"I'm sorry", mumlade jag. "I'm sorry Alina, I just... I can't. It feels like I'm trying so hard and you just keep making it harder. It hurts so much to know you don't love me back. I'm sorry, I can't to this anymore." 

Jag höll precis på att lägga på när Alina bröt tystnaden som hade lagt sig över oss.
”Are you here?”, hennes röst var inte lugn som den brukade vara , den lät stressad, nästan panikslagen.
”It was a bad idéa”, mumlade jag och mitt finger gled mot den röda knappen som skulle avsluta samtalet.
”Where are you?”, Alinas röst gick från skrämd till kall på bara en sekund.
”It doesn't matter.”
”I don't care if you hate me, I won't let you get killed.”
”Who cares?”, muttrade jag.
”I do.”
”Doesn't seem so”, jag svalde hårt, trängde undan gråten.
”I do Niall, I really do”, Alinas röst lät plötsligt tjock, som om orden var svåra att få fram. ”I know I've fucked it up, please just let me explain...”, när hon inte fick något svar från mig verkade det som om något gick upp för henne. ”Oh, fuck”, sa hon tyst innan ljudet av en dörr som slog igen hördes och snabba steg som rörde sig mot hårt underlag hördes. Jag förstod att hon var påväg hitåt och för en sekund övervägde jag att gömma mig för att slippa stå henne ansikte mot ansikte men jag ändrade mig fort, jag vägrade vara en som bara gömde sig från saker som inte passade.
 
ALINA'S POV
 
Med mobilen i ett stadigt tag sprang jag nerför gatan mot där jag antog Niall var. Mina skor var oknytna, det skulle inte förvåna mig om jag snubblade på snörerna, men jag hade knappast tid till att sakta ner. Varför skulle Niall komma hit? Även om ljudet av hans röst hade fått mitt hjärta att hoppa över ett slag fick den besvikna tonen mitt hjärta att falla i småbitar; var det något jag hatade mer än något annan var det att göra folk besvikna. Och ändå lyckades jag göra det hela tiden. Jag var även väl medveten att om jag hade vart mer självdiciplinerad igår skulle jag vart i Nialls armar nu men den chansen hade jag förstört genom mina idiotiska handlingar. Varför hade han ens kommit hit? Genom att gång på gång förlåtit mig visade han att han gav mig nya chanser gång på gång, oavsett vad jag hade gjort. Och det var jag inte värd.
 
Jag slog av på takten när jag hade kommit fram till platsen jag anade Niall befann sig på och mitt huvud for upp och ner letandes efter den blonda killen. Att han var själv här ute kändes inte bra alls, tänk om något hade hänt honom? Att jag inte hade hunnit i tid, att någon annan hade hunnit före. Mina farhågor besvarades när jag kände igen Nialls gestalt där han stod och konverserade med en annan kille. Min kropp spändes genast, ögonen vidgades och min puls ökade, för även om konersationen såg fredlig ut visste jag hur fort saker kunde urarta.
"Leave him alone", sa jag hårt och båda killarnas huvuden vändes mot mig och Nialls blick mötte min. Hans ögon såg så sårade ut, så besvikna, och mitt hjärta sjönk omedelbart. Jag hade verkligen sårat honom. Fast vad trodde jag egentligen? Att jag hade gett upp hoppet om oss så lätt. Jag klarade inte att titta in i hans ögon längre så jag vände blicken mot den andra killen istället. Så fort jag kände igen hans ansikte slappnade jag av. Hans namn var Toby och var väl en "fiende" till oss, dock  Hur mycket den här killen än provocerade och hotade kom han aldrig till skott med något, och jag hoppades att han inte hade ändrats. 
"Woah Alina, take it easy. We were just talking, weren't we?", Toby nickade mot Niall som tveksamt skruvade på sig och han såg väldigt obekväm ut. Jag undrade vad Toby hade sagt till honom. Min blick riktades återigen mot Niall och jag mimade "Talk?" och gav honom ett litet hoppfullt leende. Niall stirrade på mig i ett par sekunder innan hann
 skakade på huvudet, så lite att man lätt skulle missat det, men det gjorde jag inte. Jag bet mig i läppen för att försöka få tankarna på annat än smärtan jag kände i hjärtat men gav honom en förstående nick, han hade vart mer förstående än någon jag någonsin hade träffat men tillsist hade väl jag sumpat mina chanser. När Toby började prata igen vände jag återigen uppmärksamheten mot honom. 
"Well, I think I should go now. Nice to meet you Niall!", sa han glatt, för glatt för att kunna mena det, innan han lämnade oss i tystnad under gatlyktornas sken. Jag tittade tveksamt upp mot Niall innan jag vände min blick mot marken, studerade kullerstenarnas ojämna form. 
"Was it worth it?", Nialls röst bröt tystnaden och förvånat kollade jag upp mot honom.
"What?"
"To lose everything you have worked so hard for?"
Ledsen att det tog sådan tod att få upp detta kapitlet, jag har haft sista slutspurten i skolan denna veckan men nu är jag äntligen klar med hela sjuan :D
 
TACK så sjukt mycket för era kommentarer på förra delen, helt sjukt att så många av er är kvar hehe! Jag <3 er
Lämna gärna en kommentar med din åsikt, nästa kommer på söndag då jag inte är hemma under dan imorgon, först in till götet med min mamma o sedan in till lisse med en kompis :P

Kommentarer
Postat av: Ellie

Åh, så himla bra! Har saknat dina noveller hur mycket som helst :)

2013-06-01 @ 06:34:24
URL: http://onedshow.blogg.se
Postat av: Tildis! :) <3

Ahh, Så bra. Går du i 6:an och ska börja 7:an och du skrier sååå bra!! :) <3
Kram xx

Svar: Nej, jag går i 7an ska börja 8an nästa år :) Tack så sjukt mycket, dina kommentarer göra seriöst mina dagar, du är så sjukt gullig <3 xx.
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-06-01 @ 09:05:50
Postat av: Anonym

Ofta du bara går i 7an? Du skiver sjukt bra, skulle aldrig tro att du gick i 7an..

Svar: Ahah, japp jag går i 7an :P Tack så himla mycket, sjukt kul att höra <3 Kram xx
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-06-01 @ 09:21:39
Postat av: My (1D Novell)

Ja, hade mitt sita prov för 7an igår jag med..Så sjukt nervös om jag kommer klara det eller inte, kändes inte så iallafall, hehe ;)

- skitbra del, som vanligt! man blir ju helt.. Ååh, så bra! De måste bara fixa sig mellan Alina och Niall, de ska vara dom :( xx

2013-06-01 @ 11:38:55
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Josefin

Hur bra som helst! :D Jag hoppas verkligen att det löser sig mellan Alina och Niall

2013-06-01 @ 20:34:59
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: My (1D Novell)

taack, betyder så mkt!

- hade prov i Biologi, vilket inte är mitt starkaste ämne, hehe ;)

2013-06-02 @ 19:39:49
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback