The Past - Kapitel 38

Previously on The Past:
"Well, I think I should go now. Nice to meet you Niall!", sa han glatt, för glatt för att kunna mena det, innan han lämnade oss i tystnad under gatlyktornas sken. Jag tittade tveksamt upp mot Niall innan jag vände min blick mot marken, studerade kullerstenarnas ojämna form. 
"Was it worth it?", Nialls röst bröt tystnaden och förvånat kollade jag upp mot honom.
"What?"
"To lose everything you have worked so hard for?"
"I, uh, I don't-- I mean, I've", jag snubblade på orden, visste inte riktigt vad jag skulle säga för frågan hade överrumplat mig.
"Well, congratulations Alina. You've manage to lose one more person who thought he was important in your life. Or is this the way you play?", fortsatte Niall kallt, han lät nästan oberörd men när han såg min reaktion skrevs skam och ånger över hans ansikte. Min blick for genast ner till marken, blinkade upprepande gånger för att hålla borta tårar. Nialls ord gjorde ont, men det som gjorde ondaste var att han hade rätt. Alla jag älskade förlorade jag, pågrund av mig själv.
"I'm sorry Alina, I didn't mean it so", ursäktade han sig själv men jag skakade på huvudet. 
"No, it's okay. You're right", erkände jag.
"No, it's not. It wasn't your fault", mumlade jag och mitt huvud for genast upp.
"How can you say so?! Of course it's my fault!", Niall tittade bort från mig, tänkte igenom det jag precis hade sagt.
"Why did you do it? I know we never were an item but I, I thou--"
"--I imagined it was you", sa jag fort, nästan för fort för att Niall skulle uppfatta det, men att dömma av hans reaktion hade han hört det. "I know it doesn't make up for it, but everything was so fucked up that it felt like nothing mattered anymore. I thought I never would see you ag-- Why did you even come after me?", jag rynkade på min panna när jag insåg det faktum att Niall faktiskt hade kommit efter mig trots det jag hade berättat för honom.
"I kinda figured it out", han gav mig ett litet leende och jag skakade på huvudet.
"Of course you did", mumlade jag.
"Did they threaten you about me?", jag gav Niall en kort nick som svar. "How?"
"Well, a short verision: you and Liam were outside your studio and a guy with a loaded gun was like twenty meters from you", jag såg hur Niall tappade hakan vid mitt  uttalande och jag gav honom ett litet leende.
"So he would kill me if you didn't move back?"
"Yeah, something like that."
"Well, thanks then... Or what you say", meningen avslutades med ett leende och lättat kunde jag konstatera att han intr var arg längre. 
"Anytime", sa jag på skoj men båda visste hur mycket sanning det låg bakom de orden. Sedan la det sig en tystnad, ingen visste vad man skulle säga; vi stod mest bara där och vred på oss. 
"You know what? I wish I just could leave you here, catch a flight back to London, meet up with my friends, have tour-rehearsals, without having a massive heartache, but I can't. You mean way too much to me, whatever you do I'm always ending forgiving you", skamset tittade jag ner under tiden Niall pratade, även om det han sa var gulligt fick det mig ändå att känna mig skamsen och hemsk. 
"If I could, I would turn back time and make what I did undid but I can't. I just hope you understand that I would never do something like that against you if I knew you would come here, I just thought you hated me and I tried to ease the pain. Well fuck, that sounded lame. I know this is way too much to ask for but I hope you one day will forgive me", sa jag tyst, vägrade möta Nialls blick för jag vågade inte se hans reaktion.
"The thing is - I already have. Because, oh, fuck", svor Niall och drog nervöst handen genom hans hår. "Because I love you."
"And I love you too", och jag kunde inte menat det mer.
Jättekort och rörig del med mycket dialog men det löste sig tillslut! Yay! Eller var det någon som hoppades att Niall skulle lämna Alina och istället springa in i en isbjörn and fall deeply in love. Åså snipp snapp slut så var sagan slut, eller? :p
 

Kommentarer
Postat av: My (1D Novell)

hahha grymt bra! älska slutet :')

2013-06-03 @ 15:48:11
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Josefin

Haha klart han borde valt en isbjörn! De är mycket bättre än Alina :P Jättebra kapitel, älskar att de äntligen är sams :D <3

2013-06-03 @ 20:00:34
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: Oona

GUD SÅ BRA, älskar Niall så otroligt

2013-06-04 @ 19:24:17
Postat av: Ellinor

Så jäkla bra! Älskar den, och det var lite alls rörigt! Kram!

2013-06-04 @ 21:28:57
URL: http://onedshow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback