The Past - Kapitel 40

Previously on The Past:
"Try for yourself then", utmanade jag, något som han villigt accepterade. 
"I'm from Russia and I love to have really pink cheeks and some lovely faux fur", Nialls försök var inte heller särkillt lyckat.
"That sounded more like you were from China."
"Whatever", mumlade han innan han la sin arm runt mina axlar och drog mig tätt, tätt intill honom.

 
Det var mörkt omkring mig och Niall, där vi låg tätt ihopkurade i sängen som fanns på loftet. Min baksida var tryckt mot Nialls framsida, våran kroppsvärme värmde upp varandras kroppar. Jag hade aldrig vart ett stort fan av att sova tätt intill någon förut men jag fann mig själv att njuta av att ha Nialls armar tätt omkring mig, likadant hans kropp pressade mot min. Jag var nästan övertygad om att han hade somnat tills jag hörde hans röst.
"You know, the promise you gave me at your place. H-Have you broke it?", Nialls röst var trevande, försiktig. Jag förstod genast vad han menade; samtalet fanns fortfarande färskt i mitt minne. 
 
 ~ "But promise me one thing, never do it again", sa Niall tyst och jag vände sig om och min blick mötte hans.
"I promise." ~
 
"No", andades jag. "I never break promises. Not if I mean 'em", skyndade jag mig att lägga till och jag kunde svära på att jag hörde Niall andas ut. 
"Goodnight then, princess", mumlade Niall trött och jag hörde hur trött han lät, det slog mig då att han antagligen var jet-laggad. 
"Goodnight", svarade jag och jag kände hur Nialls andehämtning lugnade sig i takt med att han försvann in i drömmarnas värld. Trots det fridfulla ljudet från Nialls hjärta, de lätta snarkningarna som kom från hans mun och det stora leendet på mina läppar kunde jag inte somna. Efter att ha vridit mig fram och tillbaka så gott det gick i Nialls armar i en halvtimma gav jag upp och lirkade mig försiktigt ur Nialls grepp utan att väcka honom. Det var inte jättesvårt, irländaren var djupt försjunken i sömn och gav endast infrån sig ett lågt ljud när jag hade trasslat mig ur hans omfamning. Jag kunde inte hjälpa mig själv att le åt killen som utnyttjade det nya utrymmet i sängen väl; nu hade jag ingen aning om hur vi hade lyckats tränga ihop oss i den. Mina fötter rörde sig ljudlöst över golvet tills jag kom fram till pallen och slog mig ner. I en van rörelse sträckte jag mig efter gitarren som låg på golvet bakom pallen och lyfte upp den. Gitarrens strängar var nötta efter alla timmar jag hade spenderat med den men de gav fortfarande ifrån sig en fin klang och vant började jag spela. Lät mina händer röra sig upp och ner över strängarna innan jag omedvetet började spela introt till min absoluta favoritlåt, nu när jag äntligen hade en att sjunga den till. 
 
Lyssna gärna samtidigt: http://open.spotify.com/track/0jVP5HHNOMlPUfvuAa9w1C (Ed Sheeran - Kiss me)
 
Settle down with me 
Cover me up 
Cuddle me in 
Lie down with me 
Hold me in your arms 
 
Your heart's against my chest 
Lips pressed to my neck 
I've fallen for your eyes 
But they don't know me yet 
 
And the feeling I forget 
I'm in love now 
 
Kiss me like you wanna be loved 
Wanna be loved 
Wanna be loved 
 
This feels like I've fallen in love 
Fallen in love 
Fallen in love 
 
"I never know you could sing", jag hade vart så inne i låten att jag inte hade märkt att Niall hade vaknat och jag stoppade abrupt. 
"Did I wake you up?", frågade jag försiktigt, en aning skuldmedveten.
"No, or yes. It was getting cold", flinade han och jag fnissade som svar.
"I guess I'm coming back then", log jag och skulle precis lägga tillbaka gitarren när jag hörde fotsteg på undervåning. Att dömma av Nialls reaktion hade han också hört de och han tittade förvånat upp på mig.
"What was that?", frågade han tyst. Jag visste inte vem det var där nere, men jag hade ingen bra känsla överhuvudtaget.
"I think we're pretty screwed."
4+ för nästa? :)
 

Kommentarer
Postat av: My (1D Novell)

men ååh gud! shit.. De får inte hända något :( då gråter jag ju! :(

2013-06-11 @ 20:47:33
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Gabriella

Men guud, haha blir så orolig när de blir sådär ju :(

Svar: Hahah ;)
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-06-11 @ 20:48:31
Postat av: Emma

As bra!!

2013-06-12 @ 03:06:12
URL: http://celebritynovel.blogg.se
Postat av: Tildis! :) <3

Herregud, vad bra! <3
Kram xx

Svar: Åh tack <3 Kramar xx
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-06-12 @ 19:41:56
Postat av: My (1D Novell)

Åh, tack snälla du! Sista är uppe nuu! <3

2013-06-13 @ 18:29:12
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Josefin

Gud vad spännande! Längtar så mycket till nästa :D

2013-06-13 @ 19:57:49
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: Emelie

I want more!

Svar: :D <3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-06-13 @ 22:01:33
URL: http://emeliemagnusson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback