The Past - Kapitel 40

Previously on The Past:

 

"I guess I'm coming back then", log jag och skulle precis lägga tillbaka gitarren när jag hörde fotsteg på undervåning. Att dömma av Nialls reaktion hade han också hört de och han tittade förvånat upp på mig.

 

"What was that?", frågade han tyst. Jag visste inte vem det var där nere, men jag hade ingen bra känsla överhuvudtaget.

 

"I think we're pretty screwed."

 

Jag skulle aldrig kunna förlåta mig för att jag lät detta hända. Att jag inte var starkare, kämpade emot mera. Oddsen kanske inte var till min fördel, men ändå. Jag lät de ta den viktigaste personen i mitt liv ifrån mig. Men två personer kan spela detta spelet. Jag var inte ute ur matchen ännu. Han var dessutom inte deras mål; det var att skada mig så mycket som möjligt för att sedan få mig ur spelet för gott.

 

Jag kände hur pistolen gjorde sig påmind genom det lätta trycket mot min sida när jag diskret gled in genom dörren till baren. Visslande ljud hördes och blickarna riktades mot mig när jag slog mig ner på en plats. Jag visste att detta inte var en plats vem som helst gick till. I alla fall inte om man ville slippa barbråk, knarkaffärer och allmänna konflikter.

Med en skeptisk blick rättade jag till urringningen på toppen jag bar innan jag lyfte blicken.

"Ah, Alina?", en rysning gick över min ryggrad när den väl igenkända rösten hördes från min högra sida.

"Boris?", jag tvingade fram ett leende. Hans bruna ögon stirrade intensivt på mig och jag tvingade mig själv att svälja rädslan över att det var för sent. Han var så lik, ansiktsdragen var exakta, nästan som om jag mötte honom igen.

"I heard that you and my brother had a special relation back in the days, huh?" Boris lyfte upp det lilla shotsglaset och svepte det i en enda klunk. 

Jag ignorerade hans konstaterande, han visste mycket väl vad som hade hänt, detta var bara ett av hans många sätt att spela

"Then, I heard he got killed." Boris böjde sig närmare mig och gav mig ett litet flin innan han fortsatte. "Do you know how?" Hans andedräkt fläktade mot min kind och en stark lukt av sprit spred sig.

"He got stabbed." Han väntade inte på mitt svar, utan fortsatte sitt lilla tal.

"Sometimes you have to do things you don't like." Jag strök försiktigt bort en svettig hårslinga från Boris ansikte. "Things you regret now." fortsatte jag iskallt, jag visste precis vart jag ville leda den konversation och vad jag ville ha ut av den. Eller inte vad jag ville ha ut av den, snarare vad jag behövde få ut av den. Atmosfären i den gamla baren skrämde mig, jag kände allas blickar på mig och Boris. De gamla, mörka träborden var fulla av sprickor som hade orsakats av all vätska som spillts på dem.

Dimitri was really into you, you know. I get why”, Boris närmade sig mig och jag tvingade mig själv att inte backa tillbaka av den fräna andedräkten från Boris mun.

He was a nice guy. Just too innocent for this lifestyle.”

And you're not?”

My innocent is long way gone, don't you know that”, sa jag med en förförisk röst samtidigt som jag lutade mig närmare honom med ett slugt leende på läpparna. Inom mig ville jag helst dock kräkas.

I believe it when I see it”, andades Boris. ”Some people keep telling me you have changed. I hope not. Bad girls are funnier”, det sista sa han med en blinkning och om jag ville spy förut så ville jag nu tömma hela magsäcken fem gånger i rad. Men spel är till för att spelas, so bring it on.

Let's get out of here then so I can prove you're wrong”, jag ställde mig upp och började göra min väg ut från baren. Boris var het på mina hälar och jag fick skynda på min hastighet för att han inte skulle hinna ikapp mig fören vi var i skymundan. En gränd blev synlig på min högra sida och återigen spreds ett stort leende på mina läppar. Perfekt. Jag saktade ner och lät Boris komma ikapp mig.

Privacy, huh?”, flinade han medan han kom närmare mig. ”I like that”, att dömma av Boris min tog jag honom med förvåning när jag snodde runt och pressade honom mot husväggen. Hans min förvandlades snart till ett flin; han hade helt klart andra saker i tankarna än vad jag hade. Min hand flyttades sakta till min jackficka där pistolen låg. Sakta tog jag upp den, noga med att Boris inte skulle märka något. Min blick var fäst vid Boris för att inte missa hans reaktion när jag pressade pistolens mot hans mage.

You're going to help me to get him out of this”, väste jag. Jag visste att Boris rädsla för sitt liv var större än lojaliteten till sitt gäng. Synd för dem – bra för mig.

 


 

This didn't make any sense, eller? Time will tell ;)

Ledsen att det tog sådan tid att få upp, hoppas att jag hinner uppdatera bättre nu när jag har fått sommarlov, yeey!!

5+ för nästa? :)


Kommentarer
Postat av: My

Skitbra! Som vanligt ! :D

2013-06-15 @ 18:24:36
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Ellie

Åh så himla sjukt bra! Kan inte vänta på nästa! :) x

2013-06-16 @ 15:21:41
URL: http://onedshow.blogg.se
Postat av: Selina

Åh herre Jesus vad bra. Jag bara råkade hamna på din blogg och har endast läst den här delen, men jädrans vad bra den var! Du är riktigt bra på att skriva och handlingen verkade vara helt awesome.

Dock är jag riktigt seg på att läsa och orkar därför inte läsa ikapp allt det du redan hunnit skriva på denna novell. Riktigt synd är det för hade väldigt gärna sett mer av ditt skrivande. :o

2013-06-16 @ 20:28:32
URL: http://onedtales.blogg.se
Postat av: Anonym

åhh vad bra! du är verkligen super duktigt!

Svar: Tack så himla mycket :D
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-06-18 @ 02:22:52
URL: http://thedaylight.blogg.se
Postat av: Emelie

Superbra kapitel, när kommer nästa!?

2013-06-18 @ 09:20:08
URL: http://emeliemagnusson.horseworld.se
Postat av: Lisa

åååh herregud vad bra! längtar tills nästa kommer! <3
du är grym, kram, lisa, http://oonedirectionfanfictions.blogg.se/ <3

Svar: Åh, tack så jättemycket :') Krammm xx
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-06-18 @ 17:56:23
URL: http://oonedirectionfanfictions.blogg.se/
Postat av: My (1D Novell)

hihi jaa ;) del 1 är uppe nuu! Kika gärna in :D

2013-06-21 @ 11:49:28
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback