The Past - Kapitel 6

Previously on The Past:
"You're up for some fun tonight?", frågade jag med en förförisk röst. Han såg först väldigt tveksam ut, som om han visste att detta var fel, men hans uttryck mjuknade sedan, förmodligen av det faktum att jag var av det andra könet. Vilket misstag.
 
 
NIALL'S POV
 
"What's up?", hörde jag Zayns välbekanta stämma säga samtidigt som han slog sig ner bredvid mig på soffan. "You seem pretty down", konstaterade han när jag inte svarade. "Is it that girl? Aina?"
"Alina", rättade jag honom fort. 
"Can't believe you two did it. You barley know eachother", Zayn skakade förundrat på huvudet. 
"Can we please not talk about it? I don't know what got into me", jag begravde ansiktet i mina händer och tänkte över det Alina hade berättat för mig.  
"How did it went today?", Liams röst avbröt mig och jag tittade upp för att se Liam stå framför mig.
"Uhm, good I think."
"Think?", frågade han förbryllat.
"They were from a carcrash, she made it, but not her parents", sa jag tyst.
Liam såg ut som han inte var helt med på noterna innan han fattade vad jag pratade om. Såklart visste killarna allt, vi berättade allt för varandra.
"Ohh", var allt han fick ur sig innan en tystnad lade sig över oss.
"Do you believe her?", jag ryckte till vid Zayns fråga.
"Of course I do", svarade jag. "I don't think you lie about things like that."
"I guess you're right", suckade han. "I just find her reaction a bit strange. It feels like she's hiding something", jag tittade på Zayn med rynkad panna och tog in det han hade sagt. Av oss fem var Zayn absolut den som var bäst på att läsa personer och situationer. Fast, jag fick påpeka det för mig själv, han hade aldrig träffat henne. 
"She said she's trying to forget", jag ryckte på axlarna och Zayn gav mig en kort nick innan Louis och Harry entrade rummet med varsin stor kasse med, vad jag kunde se, kinamat.
"Oh, so you're talking about Alina?", flinade Louis och han verkade vara den enda som kom ihåg hennes namn.
"I never thought you were that kind of guy", flinade Harry.
"Shut up", muttrade jag och kastade iväg en kudde mot Harry som olyckligtvis missade honom. 
"Was it because of Sarah?", frågade Liam nyfiket.
"Don't talk about her", fräste jag.
"Easy man, I didn't mean it so"
"Sorry, and as answer on your question; I don't know, maybe", jag släppte ur mig en frustrerad suck.
"You like Alina, don't you?", frågade Zayn och gav mig en vänskaplig knuff i sidan.
"I've meet her two times, but she's cool. She's not like the other girls I've met."
"Because they don't let you b--", det var uppenbart att Harry fann min och Alinas mer intima stund underhållande.
"Harry!", den här gången var det Liam som hindrade Harry från att fortsätta.
"Can we leave this discussion and eat?", frågade jag och nickade mot matkassarna som Louis och Harry höll i.
"Sure, I'm starving. Chiense food, here we come", ropade Louis glatt innan han försvann in i köket med resten av oss i släptåg.
 
                                        ***
 
Värmen från min bil var välkommande när jag klev in i den efter att ha gått en stund i kylan från Harrys hus. Jag hade bestämt mig för att åka hem, även om resten av killarna stannade. Medan jag väntade på att mina fingrar skulle tina tog jag upp min mobil för att kolla twitter. Förvånat såg jag att jag hade fått ett sms från Sarah. Tveksamt klickade jag upp det.
 
From: Sarah
I miss you sooo much, I know you were drunk and I forgive you :3 
Meet me tomorrow? xx
 
Jag kände hur min käke spändes, jag hade inte varit full för fem öre. Det var hon som hade varit klart påverkad av alkoholen, det var hon som förstörde allt. Surt tryckte jag ner mobilen i min jackficka, sket i att kolla twitter och började istället backa ur parkeringsplatsen.

Ledsen att det tog sån lång tid att få upp detta mem jag hade verkligen ingen inspiration alls till att skriva. Förlåt också för världens sämsta kapitel :/ 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Tycker att det var ett väldigt bra kapitel :)

2013-03-26 @ 07:40:53
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Inte alls ett dåligt kapitel, jättebra! :D

2013-03-26 @ 09:32:59
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: one direction novell

åh.. gud!

hahaha, harry å niall.. så jävla söööta xD
men åh.. undra om hon någonsin kommer att berätta för niall hur de egentligen ligger till och undra var niall kommer göra nuu :oo längtar till näästaa!

2013-03-26 @ 17:12:52
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback