The Past - Kapitel 7

Previously on The Past:
Jag kände hur min käke spändes, jag hade inte varit full för fem öre. Det var hon som hade varit klart påverkad av alkoholen, det var hon som förstörde allt. Surt tryckte jag ner mobilen i min jackficka, sket i att kolla twitter och började istället backa ur parkeringsplatsen.
 
ALINA'S POV
 
Kallsvettig satte jag mig upp i sängen. Drömmen fanns fortfarande klar i mitt huvud. Jag var skrämd av att minnen var fortfarande så tydliga, jag hade hoppats att de skulle försvinna, att de skulle stanna i Ryssland. Månen lyste in genom den smala springan mellan gardinern och lämnade rummet i ett spöklikt ljus. Jag svängde benen över sängkanten och ställde mig sedan upp. Att försöka somna om skulle vara dödsdömt. Sakta gick jag ut i köket och satte på en kopp te. Även efter det jag gjorde den gången hade Markov inte slutat tvivla på mig. Synd för honom...
 
2 weeks later
 
"Hi Niall!", log jag innan jag drog in honom i en kram. Hans varma kropp trycktes mot min och jag gjorde mitt bästa för att behålla hans lukt. Han luktade ovanligt gott, varmt och mysigt. De senate två veckorna hade flutit på bra, för första gången i mitt liv. Jag och Niall hade kommit varandra nära, närmare än jag någonsin hade stått någon. Förutom Aleks kanske. Jag hade äntligen ett hopp om det kanske skulle funka att vara vänner. Att mitt förflutna nu faktiskt bara var mitt förflutna. 
 
NIALL'S POV
 
Jag hade blivit positivt överraskad när Alina hade frågat om jag ville komma över och äta middag hos henne. Vi hade verkligen kommit varandra nära och en sådan vän som Alina var nog exakt vad jag behövde. Hon var rolig, skön och cool. Olik alla andra tjejer jag kände. Även om killarna inte kunde låta bli att retas och när Alina träffade dem förra veckan så kunde de absolut inte låta bli att göra pussljud efter oss så var vi inget mer än vänner. Fast jag önskade ibland att vi vara mer
"Are you going to stay there the whole evening?", flinade Alina och jag tittade ner på figuren som stod framför mig. Hennes mörka hår var uppsatt i en hög tofs och hennes bruna ögon kikade nyfiket upp på mig. 
"Maybe."
"Fine then, I guess I'll eat everthing by myself then", sa hon lömskt.
"I'm coming", svarade jag fort och Alina släppte ur sig skratt.
 
                                        ***
 
"I didn't know you were so good at cooking", berömde jag medan Alina räckte sig för att få tag i min tallrik.
"Some people suprise you, you know", sa hon med ryggen vänd mot mig samtidigt som hon började tappa upp vatten till disken. Jag fick genast dåligt samvete över att jag lät henne göra allt och ställde mig upp för att hjälpa till.
"I can take it."
"No, it's fine. Would it be fair if I invited you to dinner and then let you take the wash?", envisades Alina och jag gav upp. Något jag hade lärt mig om Alina var att hon var otroligt envis och alltid fick sin vilja igenom. Med en suck satte jag mig ner igen och väntade medan hon diskade. Jag spetsade nyfiket öronen när jag hörde hur Alina började humma på en låt jag trodde jag kände igen. 
"Do you sing alot?", frågade jag nyfiket och Alina tysnade tvärt. Även om hon hade ryggen mot mig förstod jag att hon rodnade, det verkade som om jag hade kommit på henne med någonting hon inte brukade göra inför andra. 
"I used to", svarade hon innan hon satte på vattenkranen och gjorde det klart att hon inte vill prata mer om det.
 
"Shit", svor Alina och jag tittade upp från min mobil för att se vad som hade hänt. En vattenpöl hade bildats på golvet och när Alina vände sig om såg jag att den nedre delen av hennes tröja hade blivit blöt och jag antog att hon hade lyckats spilla ut vattnet.
"Great", stönade hon. "Could you please get me a towel? They're in the drawer in my room, second box", frågade hon och jag nickade till svar innan jag reste mig upp för att hämta en handduk. 
 
Hela den andra lådan i hennes byrå var full med handdukar men de flesta var badlakan och var alldeles för stora för att torka upp en såpass liten pöl. Jag rotade runt en stund i lådan innan min hand stötte på något hårt. Nyfiket tog jag upp föremålet jag hade hittat. Den var tung och trots tyget som den var omlindad med kände jag föremålets kyla sprida sig i min hand. Tveksamt lindade jag upp tyget och jag trodde inte mina ögon när jag såg var jag höll i. En pistol. 

Oj, oj, oj, vilken trevlig upptäckt för Nialler ;) Tack för era söta kommentarer btw :*
6+ för kapitel 8? 

Kommentarer
Postat av: one direction novell

what?!.. shiiiiiiiit.. omgomg.. åh! haha.. undra vad som händer nuu.. vad kommer niall att göra? :O hur ska han reagera? gud, vill bara ha mer nu å få reda på meeeer! oherre.. så spännande :O

2013-03-26 @ 21:25:57
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Mathilda

Meeeer!

2013-03-26 @ 21:29:46
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: Josefin

Assa guud! Hur ska Niall reagera? Vill bara läsa mer! :D

2013-03-27 @ 07:29:52
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sv; det låter super! Tack detsamma du! :D jättespännande och annorlunda handling du har! Loveee it!

2013-03-27 @ 10:25:00
URL: http://oliviasmoments.blogg.se/fanfiction
Postat av: EllinorEllie

MERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

2013-03-27 @ 15:40:01
URL: http://www.1dnoveller3.devote.se
Postat av: matto

Superbra meer :)

2013-03-27 @ 15:41:04
Postat av: niallerfanfic.blogg.se

Snygg blogg! :) Sugen på ett länkbyte? :) xx

2013-03-27 @ 15:59:10
URL: http://niallerfanfic.blogg.se/
Postat av: alexandra

JÄTTEFIN header!:)

2013-03-27 @ 18:17:31
URL: http://oneedfanfic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback