The Past - Kapitel 8

Previously on The Past:
Hela den andra lådan i hennes byrå var full med handdukar men de flesta var badlakan och var alldeles för stora för att torka upp en såpass liten pöl. Jag rotade runt en stund i lådan innan min hand stötte på något hårt. Nyfiket tog jag upp föremålet jag hade hittat. Den var tung och trots tyget som den var omlindad med kände jag föremålets kyla sprida sig i min hand. Tveksamt lindade jag upp tyget och jag trodde inte mina ögon när jag såg var jag höll i. En pistol. 
 
 
"Did you find one?", hörde jag Alina ropa. Fort lindade jag återigen pistolen i tyget innan jag lade tillbaka den och tog tag i en handduk. Med snabba steg jag gick jag ut i köket igen och stelt räckte jag henne handduken. Alina gav mig en undrande blick över min stela handling innan hon satte sig ner och började torka upp vattnet. Jag studerade henne med en förundrad blick under tiden hon tokade golvet. När hon var klar ställde hon sig upp för att vrida ur handduken. Alinas rygg var vänd mot mig och jag tog mod till mig att fråga.
"Have you ever fired a gun?"
Alina stelnade till vid min fråga och en mjuk duns hördes när handduken landade i vasken. 
"No, why should I?", svarade hon med ett skratt som jag inte tyckte jag kände igen. Det lät nervöst, osäkert. 
"It was my dad's. He was a police and I haven't made me of with it yet."
Jag andades lättat ut. För en sekund sedan trodde jag att hon hade använt den. Att den hade tagit någons liv. Lättad skakade jag på huvudet, ställde mig upp och kramade om henne. Hårt och länge. Nu kändes allt så logiskt, det var klart att det var hennes pappas pistol. Som hon hade sagt, varför skulle hon ha avfyrat en pistol? Jag kände mig dum över att jag ens övervägde att hon hade använt den, men den lilla sekunden när jag faktiskt trodde att hon hade dödat vägrade lämna min kropp.
Men om man verkligen älskade någon - skulle en sådan sak ändra något?
 
ALINA'S POV
 
"I nearly thought you had murderd someone."
Nialls ord spelades om och om igen i min hjärna trots att det var över en timma sedan han gick hem. Om han bara visste hur rätt han hade. En del av mig hade hoppats att jag faktiskt någon gång skulle kunna berätta om vad som hade hänt förut, att han skulle förstå. Men det var det klart att han aldrig skulle förstå, hur vänlig och hjälpsam han än var så kunde det nog aldrig gå in i hans hjärna att jag hade mördat. Att jag var ett monster. En mördare. Med en uppgiven suck satte jag mig ner i soffan i vardagsrummet och tog upp min mobil och hörlurar. Jag bläddrade igenom min spellista på spotify innan jag hittade låten jag sökte. Kris Allens Monster började spelas och medan introt började spelas lutade jag huvudet bakåt och slöt ögonen. Hårt. När låten kom till refrängen lyssnade jag extra nog, just för att den stämde in på mig. Mig och Niall. För bra.
 
"Did I ever think to tell you that I am a monster?
You have never seen this side of me
Maybe I should wear a warning that says that there's danger
If you ever get too close to me
 
I've been telling you to run away
But you say you're not scared
But when I break your heart some day
You need to be prepared
 
So listen close I got a dirty little secret
The kind that takes away the air you try to breathe in
You won't believe it
Until you feel it
If your love is blind I guess that's why you didn't see it"
 
Utan att jag hade märkt det hade mitt synfält blivit suddigt av tårar och jag blinkade irriterat för att få bort dem. Jag hade inte tillåtit mig själv att gråta på år och hade inga planer på att bryta det. Att gråta betydde att man var svag. Så var det med det.
 
Det var sedan länge mörkt utanför och jag antog att klockan var mycket. Niall hade stannar rätt länge och... Innan jag hann tänka längre gav jag ifrån mig en stor gäspning och jag förstod att det antagligen var dags att gå och lägga sig. Dessutom skulle jag jobba imorgon. Jag stönade av bara tanken; att gå ännu en dag och höra Sophies och Janes ivriga diskussioner om vilket läppstift som passade bäst till en limegrön väska, vad som var inne i höst och vad som var ute.
 
Jag drog av mig min tröja för att kunna byta den mot den mer bekväma pjamasen. Olyckligtvis var "fel" sida av min kropp vänd mot speglen och min blick fastnade genast på det ärret som löpte längs min högra sida. Ett likadant ärr fanns på min rygg, över min skuldra och ner till mitten av min rygg. Samma ärr som Niall hade upptäckt ett par veckor tidigare. Jag kom väl ihåg hur jag hade fått dem; det var nog omöjligt att förtränga något sådant. Det var nog en av de ytterst få gångerna i mitt liv jag hade varit rädd. Fruktat mitt eget liv. 

Oho, Alina ljuger mer. Inte bra, inte bra...
Stort tack för alla era kommentarer iaf :*
7+ för nästa? :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh! Skitbra! Älskar hur bra låten passar in.

2013-03-27 @ 23:10:13
URL: http://celebritynovel.blogg.se
Postat av: Mathilda

Braaa! Vll ha mer! :D

2013-03-28 @ 08:25:00
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: Olivia

Mer :)

2013-03-28 @ 12:36:36
Postat av: Ellinor

MERAA

2013-03-28 @ 15:15:20
URL: http://www.1dnoveller3.devote.se
Postat av: one direction novell

åh neeej!! är så himla taggad till nästa! man vill ba ha mer å meeer!.. tycker så synd om niall å undra hur han ska reagera när han får reda på sanningen. åh gud! så grymt spännande :(

2013-03-28 @ 17:04:57
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Amelia

Spännande! Meer c:

2013-03-28 @ 21:02:06
Postat av: matto

Den här novellen är JÄTTE bra! :)

2013-03-28 @ 23:43:22
Postat av: Josefin

AMAZAYN!! :)

2013-03-29 @ 12:44:15
URL: http://ettdstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback