The Past - Prolog

Jag trodde aldrig en pistol hade känts så tung, den vilade inte lätt i min händer som den brukade, den skakade okontrollerat precis som mina armar. Fast det berodde nog snarare på vem som stod i pistolens skottlinje. Båda våra andehämtningar var tunga; han gjorde inte ett enda försök till att ducka, springa, på något sätt ta sig undan mig. Han visste att jag kände honom för bra. Jag visste alla hans knep, han visste alla mina. Jag hade aldrig känt en sådan här tveksamhet för något, aldrig känt mig rädd för vad följderna skulle bli om jag tryckte till avtryckaren. Ett tag ville humaniteten inom mig ta över; jag ville släppa pistolen och rusa fram till honom. Kasta mig i hans famn, känna hans hand stryka över mitt hår samtidigt som han sa att allt skulle bli bra. Men min uppfostran dödade fort de tankarna, förräderi var ett grovt brott, det hade jag hört och fått lära mig i hela min uppväxt. Och straffet för förräderi var hårt. Döden.
"How could you?", min röst var skakig samtidigt som mitt finger nuddade avtryckaren.
"You'll understand some day", svarade han med sin lugna, mekaniska stämma. Jag kunde inte fatta hur han trodde att jag skulle förstå, han övergav oss. Han lämnade oss. Jag skakade besviket på huvudet innan jag tryckte till på avtryckaren och ett öronbedövande ljud fyllde den tomma gränden. Hans kropp föll ihop till en hög och en stor, mörkröd pöl började bildas runt honom. Jag kände starka armar runt mig som höll om mig medan dova röster diskuterade vad de skulle göra med kroppen. Jag orkade inte. Jag hade visserligen uppfostrats till att göra detta i hela mitt liv, men jag trodde aldrig det skulle göra så ont.

En kort prolog här då! 
Det kanske låter lite vrickad just nu, men ge den lite tid så blir den nog bättre ;)
3+ för Kapitel 1? :)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Amazing! Kolla in min novellblogg också :D

2013-03-20 @ 11:16:32
URL: http://onedshow.blogg.se
Postat av: Josefin

Asbra! Vilken snygg design du har fått till! :D

Svar: Tack & tack igen! :D
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-20 @ 17:34:55
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: Amelia

Bara att fortsätta! Jag kmr helt klart läsa ;)

Svar: Vad roligt att höra :D <3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-20 @ 17:43:58
Postat av: Mathilda

Meer! :D

2013-03-20 @ 17:54:57
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: Emma

Mer! :)

Skulle du vilja göra ett länkbyte? :)

2013-03-20 @ 17:59:54
URL: http://celebritynovel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback