Trust - Epilog Del 1

 
HARRY'S POV
 
Jag öppnade sakta ögonen och tog in omgivningen omkring mig. Det skarpa ljuset från lysröret ovanför mig bländade mig och jag tittade mig omkring i rummet där jag låg. Allt gick i vitt. Sjukhusvitt. Min blick fastnade på den brunetta gestalten som satt bredvid sängen jag låg i.
"Mum?", sa jag förvånat.
"Oh, Harry. You've woke up", utbrast hon lättat. "I've been so worried about you", sa hon och jag såg att hennes ögon var en aning röda och puffiga. 
"What happend?", frågade jag förvirrat. 
"We don't know... We hoped you would remember", sa hon en aning besviket. Jag försökte komma ihåg vad som hade hänt innan jag vaknade upp här men det var lönlöst; det enda som jag kom ihåg var ett slag mot mitt huvud innan allt blev svart. Dörren till rummet jag låg i öppnades sakta och en läkare stack in sitt huvud.
"Oh, Mr. Styles, you have woke up", konstaterade han. "You don't remember anything?", jag skakade på huvudet och överraskades av smärtan jag kände.
"You have a minor concussion, so I suggest you take some days off. But otherwise you're fine", jag hörde mamma släppa ut en lättad suck.
"What's that?", frågade jag nyfiket och nickade mot ett vitt kuvert som låg på ett litet bord bredvid min säng. 
"We found it with you, it seems like it's to you", sa hon och räckte mig det. "Harry" stod det skrivit på framsidan med en välbekant handstil. Ashleys. Fort rev jag upp kuveret och drog ut pappret som låg där inne och vecklade upp det. 
 
"Dear Harry
I never thought it was possible to get this close to someone, just in a couple of days and I want to thank you for everything you have done to me. Everytime you have hold me, hugged me, listened to me. Just being there for me, even when I acted lika a completly arse. I wish I was with you now, I wish I could see your wonderful green eyes, play with your curls, see your adorable dimples. I wish I could feel your lips against my own, hear your laugh and just be with you. But things got in the way and we can't be together anymore. I wish I could tell you why but it would be to dangerous for you. I'm back in Italy and don't come after me. I just wanted to tell you that I'll always love you and I hope you find your dream girl one day, because your certainly worth it. I love you.
 
Don't cry because it's over, smile because it happend
 
Ashley xxx"
 
I kuveret låg också den mest fantastiska teckningen av mig jag någonsin hade sett men jag kunde inte ta ögonen från brevet. Var hon inte kvar längre? Var allt över?
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Såå braa!! :)

2013-03-19 @ 17:10:11
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: Emma

Skitbra! :D

2013-03-19 @ 18:15:04
URL: http://celebritynovel.blogg.se
Postat av: Mari

ÅHHH!! Såå bra!! :D Vill ha meer nuuu! :)

2013-03-19 @ 18:15:46
URL: http://directionnovell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback