Trust - Epilog Del 2

 
NIALL'S POV
 
Rastlöst vankade jag fram och tillbaka i sjukhuskorridoren utanför Harrys rum. Resten av killarna var inne hos Harry men jag hade bestämt mig för att vänta en stund. Jag behövde be honom om ursäkt. Och Ashley, men det var ingen som hade sett henne. Jag antog att förklaringen låg i kuveret jag höll i handen. Jag hade överreagerat i söndags, jag borde låtit henne förklara. En suck slapp ur mig och jag satte mig ner på stolen utanför Harrys rum. Tveksamt öppnade jag kuveret och tog upp brevet som låg där.
 
"Dear Niall
I don't know how to say how sorry I am. I wish I would have got a chance to explain, but I know I acted completly like a dick and lied a lot. If I could turn back the time, I would have maked different choises. But I can't, and I hope you will forgive one day. I'm guilty you an explanation and I will give you one now.
 
In Italy I met a guy, his name was Lucas. We got very close to eachother and then he cheated on me. He had nearly the same curly hair as Harry, he was tall and muscular. I had a very hard time trying to get over Lucas and when I finally got ove rhim I met Harry. He just reminded so much of Lucas. I tried to ignore him and tried to picture that he wasn't there. But at some point, I had to talk to Harry and then our friendship just went a bit too long maybe but I couldn't stop it. You know how it's, you always fall in love with wrong persons. 
 
This sounds very ridiculous now, but this is the truth. I never wanted to hurt you but I know I did. I'm sorry and I hope you'll forgive me one day, even if we never will meet again. 
 
Ashley xx"
 
Jag svalade hårt, varför kunde jag inte ha låtit henne förklara? Då kanske hon skulle varit kvar här... Jag blinkade hårt, flera gånger för att hindra tårarna från att börja rimna nerför mina kinder.
"Are you okay?", hörde jag en feminin röst säga och jag tittade upp för att se de vackraste ögonen jag någonsin sett titta ner på mig.
"No", fick jag ur mig. "Not at all."

Sista delen av epilogen av Trust nu då  :)
Men så lätt slipper ni inte mig, hahah. Imorgon/torsdag kommer prologen till The Past upp, håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhhh Nialler :(
Jättebra skrivet!!

2013-03-19 @ 19:43:35
URL: http://celebritynovel.blogg.se
Postat av: Mathilda

Åh, hatar att den är slut.... ;(
Men det var en riktigt bra kapitel & en jättebra novell! :D
Ska bli kul att få läsa din nya novell! :D

2013-03-19 @ 19:44:22
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: Josefin

Kan inte förstå att den är slut... Men den har varit grymt bra genom hela! :) Längtar till nästa novell! :)

2013-03-19 @ 20:18:05
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: Maja

vill läsa mer det var ett bra slut men jag ville ha ett lyckligt slut mellan hashley, ville läsa mer, riktigt bra skrivet!

2013-04-08 @ 19:54:49
Postat av: Em

Har just hittat denhär novellen och bara hunnit läsa några delar i början, men den verkar sjukt bra!:D

2014-01-03 @ 16:24:45
URL: http://directioon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback