Trust - Kapitel 15

Previously on Trust:
Jag noterade att hon hette Mary och jag log vänligt mot henne innan jag slog mig ner bredvid Zayn och Niall. Soffan där vi skulle sitta var nog inte direkt anpassad till att ha fem personer i sig men vi lyckades tränga ihop sig. Mannen med headsetet kom återigen in i rummet och han började räkna ner "We'll be live in 4,3,2,1".

 
"So Niall", sa Mary med slug röst och Niall vände nyfiket blicken mot henne. "I think you know what I'm going to ask. The question the whole fandom is dying to know the answer of", fortsatte hon och jag förstod genast vad hon skulle fråga. Jag vände lite på mitt huvud för att försöka läsa av Nialls ansiktsuttryck men hans ansikte var helt uttryckslöst, han måste också ha förstått frågan. 
"Who's this young lady? Do you have a new girlfriend?", frågade Mary och en bild på Niall och Ashley visades upp på en TV skärm som fanns i rummet. "Tell me about her", uppmanade Mary Niall.
"Well, uhm. Her name is Ashley, she's a friend of Eleanor, Louis' girlfriend", sa Niall.
"So, she's not your girlfriend?"
"No", svarade Niall kort. "I'm singel", sa han sedan och gjorde det klart att han inte ville prata mer om det. 
"What about you Harry then?", frågade Mary och vände sig mot mig. "Any special girl?"
"Uhm, well", jag förvånade mig själv med att snubbla på orden. Mina tankar vandrade fort över till Ashley utan att jag tänkte på det. Jag tyckte om henne, det gjorde jag även om vi knappt kände varandra. Men som mer än vän?
"No, there's no special girl", sa jag tillslut. Mary höjde på ögonbrynen.
"That didn't sound very convincing", flinade hon men hon lämnade sedan ämnet och frågade oss om våran uppkommande världsturné.
 
                                                ***
 
"We're done now, great job everyone!", utbrast fotografen när vi tillsist var färdiga med photoshooten. Jag hade verkligen inte varit på mitt mest fotogeniska humör och hade ingen lust att bli fotade överhuvudtaget men jag antog att det fanns värre saker att göra. Som att dela ut post. 
"You want some water?", frågade Liam mig och räckte mig en vattenflaska. Jag tog tacksamt emot den och började hälla i mig innehållet.
"Eyy, save some for me", ropade Louis och han syftade på vattnet som började ta slut i flaskan.
"Don't think so", flinade jag mot honom och en sekund senare låg jag på golvet med Louis över mig. Vattenflaskan hade jag tappat och vätskan som fanns kvar i den låg nu på marken runt mig och bildade blöta pölar på golvet.
"Good job Louis", suckade jag och Louis flinade mot mig.
"Don't mess with me, young boy", tillade han i en överdriven britisk accent. 
"Shut up", mumlade jag innan jag puttade bort honom från mig. Jag hörde fotsteg komma in i rummet och på sucken som personen släppte ur sig förstod jag att det var Paul.
"Will you two never grow up?", suckade han och skakade på huvudet. "Anyway, the rehearsals starts in one and a half hour so I suggest you go and eat some lunch."
Vid ordet lunch kände jag hur min mage kurrade till; jag hade inte ätit någon frukost.
"Isn't that what Niall use to do?", flinade Zayn så jag antog att han hade hört min mage kurra.
"I didn't get a chance to eat breakfast this morning because someone decided to wake me up by screaming outside my door AND then tell me that we we're having an interview in an hour", försvarade jag mig och gav Louis en sur blick när jag kom till "someone".
"Not my fault that you've even worse memory than a goldfish", sa Louis.
"Take that back!", ropade jag förolämpat innan det var min tur att kasta mig över Louis. Louis var precis på att svara mig när Niall avbröt honom.
"Can you just stop fighting so we can go and grab some lunch?", Nialls hårda ton överrumplade mig. Han brukade alltid var den som hejade på vid sånna här "fighter" eller ge sig in i den själv. Jag såg på Louis att Niall hade överrumplat honom med; hans panna var rynkad i djupa veck och hans blick var fäst vid Niall. 
"Yeah, sure. Uhm, yeah, let's go", fick Louis tillslut ur sig och jag puttade upp mig själv innan jag sträckte ut handen och drog upp Louis från golvet.
"You can go ahead and wait by the car, I just need to fix a thing. I'll be there in a minute", ursäktade jag mig själv och till min lättnad började killarna gå mot utgången där bilen väntade. Fort drog jag upp min mobil ur min ficka och klickade mig in på kontakter, letade upp numret och skrev sedan sms:et. Jag tryckte fort på skicka innan jag skulle hinna fega ur.
 
To: Ashley
Hey!
I was wondering if you wanted to hang out with me tonight if you doesn't have any other plans?
Harry xx.

4+ för nästa? :)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Asbra! :D

Svar: Tack :D
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-04 @ 08:15:37
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Meeer!

Svar: :D<3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-04 @ 09:26:38
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: Nina

ASS BRA BLOGG, MER MER!!!

Svar: Tack :D
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-04 @ 09:37:37
Postat av: Mari

Jättebra! Vill ha meer!! :D

Svar: Åh tack :D <3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-04 @ 10:22:18
URL: http://directionnovell.devote.se
Postat av: Amelia

Meeeer xD

Svar: :D<3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-04 @ 18:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback