Trust - Kapitel 17

Previously on Trust:
"Hi", log jag glatt tillbaka medan jag drog på mig mina skor. 
"You're ready to go?", frågade Harry mig när jag fått på mig skorna och jag nickade till svar. 
"Let's go then", log han och vi försvann fort ut ur lägenheten. 

"Your place?", frågade jag när Harry stannade bilen framför ett stort vitt hus. 
"I think it's best so, if you don't want to be on the cover on the magazine for the second time in less than a week", flinade han och jag kände mig dum. Harry var ju världskänd och paparazzis flockades ju runt honom för att få en endast bild av honom. Särskillt om han hade en tjej med sig; jag hade ju dessutom synts med Niall för endast ett par dagar sedan. 
"Oh, right. The papz. I forgot that", mumlade jag.
"You forgot that I'm in the biggest boyband in the world, have over 10 millons twitter followers and soon I'll be having a worldtour? Yeah, that's pretty easy to forget", skrattade Harry.
"Yes, I think I forgot that", sa jag och stämde in i hans skratt. Vi hoppade ut ur Harrys bil och gick den korta biten från hans bil till hans hus.
 
HARRY'S POV
 
"Ladies first", flinade jag och höll upp dörren för Ashley. Hon fnissade till innan hon öppnade munnen.
"Shouldn't you go in first then?", skojade hon.
"Eyy", sa jag och slog lätt till henne på armen. "I think I'm pretty sure I'm a man. I can show you", flinade jag.
"Euw Harry", sa Ashley och gav mig ett äcklat ansiktsuttryck som bara besvarades av ett en större flin från mig. Ashley klev in i hallen och jag tackade gud att min städerska hade varit här innan, så att det inte liknade en svinstia. 
"Do you want me to show you around?", frågade jag tveksamt. Jag visste inte var min tveksamhet kom från; jag hade aldrig varit så här runt en tjej förut. Ashley nickade och jag började att visa henne runt i mitt hus.
 
"Wow, not bad", konstaterade Ashley när jag var färdig med rundvandringen och jag ryckte på axlarna. Min mage kurrade till och jag kom på att jag inte hade ätit sedan lunch; mina mattider idag hade inte varit de bästa. 
"Hungry?", frågade Ashley med ett flin.
"Yup, what about you then?"
"Hungry", svarade hon. 
"So, how should we do? You don't have any cooking skills?", frågade jag. Mina egna matlagningskunskaper var inte de bästa.
"It depends on if you want me to burn down your house", flinade hon mot mig och jag skakade på huvudet.
"Then take away it is", konstaterade jag. "What do you want? Sushi, pizza, chinese, thai", jag rabblade så många olika typer på hämtmat jag kunde innan Ashley avbröt mig.
"Pizza is fine", log hon och jag drog upp min mobil för att beställa.
"What do you want for kind of pizza?", mimade jag mot henne.
"Hawaii maybe?", svarade hon samtidigt som jag kom fram till pizzerian. Jag beställde två stycken Hawaii och mannen jag pratade lovade att de skulle komma inom tjugo minuter.
"They'll be here in twenty minutes", förklarade jag för Ashley när jag hade lagt på. 
 
                                                 ***
 
"Seriously Harry, paranormal activity?", sa Ashley när hon såg vilken film jag hade valt.
"You don't like horror movies?", frågade jag henne.
"No, I hate them. They're scary", konstaterade hon. 
"You shouldn't let me pick film then", flinade jag. "But you can always cuddle with me if you think it's to scary", la jag till och Ashley fnös åt mig. 
"Give me a blanket so I maybe have a chance to survive this film", sa hon och jag kastade en filt till henne innan jag slog mig ner bredvid henne och startade filmen. Ashley hade kurat ihop sig till en boll under filten och endast hennes axlar och huvud var synligt. Efter ungefär halva filmen hade Ashleys avstånd till mig ändrats; från en halvmeter till att vara tryckt tätt intill mig men jag klagade inte. Försiktigt la jag min arm runt henne och drog henne närmare mig.
"I told you", mumlade jag i hennes hår. 
"I've no idéa how you can watch movies like that", utbrast hon och ignorerade där med det jag hade sagt innan.
"Maybe it's just you who is sensitive", retades jag innan min blick försvann in i de blåa ögonen som stirrade upp på mig. Min blick vandrade sedan ner till hennes rosa läppar och jag bet mig själv i läppen. Kunde jag göra det? Sakta lutade jag mig ner mot Ashley innan mina läppar mjukt pressades mot hennes.

Cliffhanger, lalala ;)
Hur tror ni Ashley kommer reagera? Och vad tror ni om "Hashley"? (hahahahaahhahaha HASH-ley hahahahahahaahahha) 
Kan ju "teasa" lite om att nästa kapitel kommer vara från Ashleys perspektiv, oho ;)
4+ för nästa? :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

I want mooree! :D

2013-03-06 @ 10:46:07
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: Josefin

Vill bara fortsätta att läsa!!! :)
Släng gärna in nån fråga på vår frågestund :)

2013-03-06 @ 18:07:42
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: Amelia

Meeeer xD himla bra ju c:

Svar: Åh tack c:
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-07 @ 15:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback