Trust - Kapitel 20

Previously on Trust: 
"I'm taking a shower", konsterade jag tillslut när jag inte stod ut med den pinsamma tystnaden längre.
"You're not eating with us?", frågade Meredith och jag skakade på huvudet.
"Late breakfast", förklarade jag innan jag försvann in i badrummet för att dusha. 

 
Jag virade en handuk runt mig kropp innan jag hoppade ut ur dushen. Från köket hördes ett livligt samtal och bestick som skrapades mot tallrikarna. Jag torkade mig fort innan jag drog på mig nya underkläder, en vit tröja och ljusa jeans. Håret satte jag upp i en turban med handuken innan jag lämnade badrummet. Jag fiskade upp min mobil och såg att Eleanor hade skickat ett sms.
 
From: Eleanor
Have you talked to Niall yet? xx
 
Sms:et fick mig att stelna till. Jag hade nästan glömt av mitt och Nialls "bråk". Harry fick tankarna på Niall att försvinna på något underligt sätt. Jag suckade, jag ville verkligen klara upp sakerna mellan mig och Niall för jag saknade honom. Men vad skulle han tycka om mig och Harry? Vad var ens jag och Harry?
 
To: Eleanor
Nope, should I? Does he even wants to talk to me? :/ xx
 
From: Eleanor
I think you should, I think he miss you too. Don't let this ruin your friendship. Anyway, I'm heading of to Paris tomorrow afternoon with some friends so we maybe could fancy a catch up later? :) xx
 
To: Eleanor
I guess you're right...
Starbucks, Bond street, in an hour? xx
 
From: Eleanor
Great, see you then :) xx
 
Jag stängde ner min mobil och gick tillbaka till mitt rum. Min hårfön plockades fort upp ur byrålådan och det öronbedövade ljudet fyllde snart rummet.
"Ashley! Close your door! We can't have a normal conversation here!", ropade pappa och jag suckade men stängde snällt dörren innan jag fortsatte föna mitt hår. 
 
En kvart senare var mitt blonda hår borstat och torrt. Det var fortfarande en halvtimma kvar tills jag behövde gå så jag tog tag i broshyren till universitet som jag skulle börja på efter sommaren. Jag bläddrade igenom den och utan att något egentligen fångade mitt intresse. Det var fortfarande flera veckor kvar till skolan skulle börja så jag la inte någon större vikt vid att försöka lära mig kartan över skolan eller läsa igenom vad som krävdes till de olika kurserna än. Jag la undan broshyren och tveksamt upp mitt ritblock. Att rita hade alltid varit ett stort intresse för mig. När jag var mindre var mitt rum fullt av teckningar på allt möjligt och när vi flyttade till Italien fann jag stor tröst i att sitta i timmar och avbilda allt från varenda detalj på blommorna i trädgården till att försöka träffa rätt på alla nyansskiftningar i solnedgången. Detaljerade porträtt på min mamma skissades också ner innan konturerna blev suddiga av tårar. Jag öppnade ritblocket, bläddrade fram till en tom sida och plockade upp mina skisspennor. Pennan började röra sig över pappret, konturer skissades upp och jag lät snart min hand röra sig fritt över pappret. Ett porträtt växte snart fram och jag bytte snart ut pennan till en mörkare för att kunna göra färdigt skuggningen. Jag la ifrån mig pennan och granskade teckningen. Det var Harry jag hade målat av; jag kände igen honom på lockarna och det stora flinet som prydde läpparna.
 
Min mobils ringsignal avbröt mitt granskande av porträttet och Eleanors namn lyste upp skärmen.
"Hey", svarade jag
"Hi, where are you?", frågade Eleanor och jag spärrade upp ögonen. Jag skulle ju möta henne på Starbucks strax efter tre och nu var klockan kvart över.
"Shit", svor jag. "Sorry El, I forgot. But I'll be there in five minutes", skynadade jag mig  att säga innan jag rusade ut ur mitt rum.
"Catching up with El", mimade jag till pappa och Meredith innan jag försvann ut genom dörren och smällde igen den efter mig.
 
 
"Hi, sorry I'm late", ursäktade jag mig själv när jag slog mig ner bredvid Eleanor.
"No problems, I think you just smashed the worldrecord in fastest run from your flat to here", flinade hon.
"So, what should we do?", frågade jag.
"There's a new shop on Oxford street, it's opening today. Wanna check it out?", jag nickade och vi lämnade Starbucks. Solen sken för engångs skull och lämnade London i ett klart ljus. 
 
                                    ***
 
"Isn't this one lovely?", frågade Eleanor samtidigt som hon höll fram en vit topp och jag nickade. Eleanor vände sig om och fortsatte att leta igenom stället med kläder. 
"You just have to try this one on!", utbrast Eleanor och visade mig en ljuslila klänning. Modellen var lite för kort för att var i min smak. 
"Uhm", började jag men Eleanor avbröt mig. 
"Try this one on now!", hon kastade till mig klänningen och puttade mig bort till provrummet.
"Try this now and show me then", sa hon bestämt med ett leende på läpparna innan hon slog sig ner på stolen utanför provrummet. Jag suckade men gjorde henne tillviljes och gick in i provrummet. Den korta lila klänningen gled lätt på mig och jag fumlade med att stänga dragkedjan en lång stund innan jag tittade mig i speglen. Mitt långa blonda hår låg över min ena axel och gjorde en fin kontrast mot det ljuslila sidentyget. För en gångs skull var jag nöjd över min spegelbild.
"Ash! Are you done?", kvittrade Eleanor och jag drog undan skynket som skiljde provrummet från den övriga delen av affären. 
"Tadaa", sa jag ironiskt och gjorde en löjlig piruett för Eleanor.
"Told you it would be perfect!", log hon. "So, either you buy ut or I'll do it for you", konstaterade hon och jag skrattade åt hennes svar.
"Fine, I'll buy it then", skrattade jag innan jag försvann tillbaka in i provrummet för att byta om.
 
                                    ***
 
"See you as soon you get back, okay?", log jag mot Eleanor samtidigt som jag kramade om henne. Eleanor nickade och log. 
"See you in a week then"
"Yes, have a great time in Paris", sa jag och kramade om henne en sista gång innan jag började gå hemåt. Jag fiskade upp min mobil och såg att pappa hade skickat ett sms. 
 
From: Dad
I'm eating dinner at Meredith's, there's lasange in the fridge. I'll be home later.
Dad xx.
 
Jag log när jag läste raden om lasange i kylen; pappa var väl medveten om min oskicklighet i köket. Jag kopplade in hörlurarna och satte igång min spellista på spotify medan jag gick hemåt.
 
Det var nästan läskigt tyst hemma, man skulle kunna utan tvekan kunna höra en knappnål falla. Jag bestämde mig för att hoppa ur mina jeans och ta på mig något mer bekvämt, som mina pjamasbyxor och jag började rota runt i min säng efter dem när en lapp föll ut från lakanet. Jag tog försiktigt upp den och läste på den.
 
I wouldn't hesitate to hurt you again

Vem har skrivit den lappen? Hum...
3+ kommentarer för nästa!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

SUPERBRA!! :D MEEER! <3

Svar: TACK :D <3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-10 @ 09:39:42
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: ellie

OMG OMG MERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Svar: :D<3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-10 @ 15:42:12
Postat av: Mari

Omg!!! Skit bra!! Meeera nuu! :D

Svar: Tack :D <3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-10 @ 16:15:17
URL: http://directionovell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback