Trust - Kapitel 21

Previously on Trust:
Jag bestämde mig för att hoppa ur mina jeans och ta på mig något mer bekvämt, som mina pjamasbyxor och jag började rota runt i min säng efter dem när en lapp föll ut från lakanet. Jag tog försiktigt upp den och läste på den.
 
I wouldn't hesitate to hurt you again


Jag stirrade på lappen som jag höll i min hand. Jag skulle inte tveka på att skada dig igen. Vem hade skrivit det? Och vad menade den personen med det? Jag skakade på huvudet och antog att det var min pappa som ville spela mig ett spratt, men jag kunde inte låta bli att bli lite skrämd och just nu ville jag inget annat än att pappa skulle komma hem. Jag övervägde att ringa honom och be honom komma hem på direkten men jag slog bort tanken då jag inte ville förstöra hans middag med Meredith. Istället började jag vanka av och an hemma, jag kollade minst tjugo gånger att dörren var ordentligt låst innan jag slog mig ner i soffan och slog på TV'n.
 
Jag måste somnat framför den också för nästa gång jag vaknade kände jag hur mina ben helt och hållet hade somnat tack vare den skeva positionen jag hade sovit i. 
 
"Ashley? Are you awake?", hör jag pappa ropa tyst innan han försiktigt stängde dörren efter sig och jag mumlade något ohörbart till svar.
"It's late Ashley, you should go to sleep", jag suckade över pappas sätt att prata till mig, båda var väl medvetna om att jag snart skulle fylla 19 och kunde bestämma själv  när jag skulle gå och lägga mig. Jag reste mig upp och gav pappa en kram innan jag försvann in på mitt rum.
"Sleep well princess", sa han och jag kunde inte låta bli att le. Prinsessan hade alltid varit mammas och pappas smeknamn på mig så länge jag kunde minnas.
"You too dad", svarade jag innan jag släckte lampan och kröp in under täcket. 
 
                                     ***
 
"There's always a prince in your life", mammas mjuka röst började prata samtidigt som jag tryckte min snuttefilt hårdare mot min bröstkorg och jag lyssnade uppmärksamt på det mamma hade att säga ; jag hade alltid älskat mammas historier, de slog alla sagoböcker med hästlängder. 
"Always a perfect prince who make you so weak but still so strong. But this prince lives far, far away and it takes time for him to come. You'll meet fake princes before you meet the real one; the fake ones try to break you down by make you believe that they're the real prince and make you fall in love with them just to break your heart after. Let me say like this, fake princes is like evil witches in a boy's gestalt. They maybe break you down, make you lost your faith for other peoples but the prince'll win it back."
"But, how do you know if it's the right one?", frågade jag försiktigt.
"You just know it, Ashlety. You'll fell it", log hon och stoppade sedan om mig. "Sleep well now, princess and dream about your prince", sa mamma innan hon gav mig en puss på pannan och försvann ut ur mitt rum.
 
Kallsvettig satte jag mig upp i sängen; jag kom mycket väl ihåg vad jag hade svarat den morgonen när mamma hade frågat mig vem jag hade drömt om.
"A boy with curly dark hair with dimples and a big cheeky grin"
 
                                                    ***
 
HARRY'S POV
 
"Great, I'll come to you after our rehearsals then. By the way, is your dad home?", frågade jag tveksamt. Ashleys skratt klingade i telefonen när hon hörde min tveksamhet. 
"No, he's at work", sa hon tillslut.
"Okay, see you later then", avslutade jag samtalet innan jag gick tillbaka in i salen där vi hade våra genrep. Louis gav mig en nyfiken blick när jag klev in i salen.
"Who was that?", frågade han.
"Uhm, well. Eh, a f---", fumlade jag.
"You don't have to tell me, I'm just curious", sa Louis fast vi visste båda att det snarare betydde "Berätta det inte nu då men jag kommer pressa ur dig det senare."
"Harry is in love", flinade Niall som äntligen verkade ha kommit över nederlaget med Ashley.
"I'm not, shut up", försvarade jag mig själv men jag var inte så säker på det själv.
"Continue that way and you'll maybe convince your self", flinade Zayn som nu också hade lagt sig i vårat samtal. 
"Lads, time to start now", ropade Paul och jag tackade honom för att få stopp på killarnas utpressning av mig. Jag reste mig fort upp, tog tag i min mikrofon och ställde mig på plats. Louis var följde snabbt efter mig och innan han intog sin plats så viskade han "You'll tell everything later" till mig. Introt till Last First Kiss började spelas och Liam höjde mikrofon till sin mun och började sjunga.
 
"Baby I, I wanna know what you think when you're alone
Is it me yeah? Are you thinking of me yeah? Oh
We've been friends now for a while
Wanna know that when you smile
Is it me yeah? Are you thinking of me yeah? Oh oh"
 
Jag drog ett djupt andetag innan jag också stämde in i sången.
 
"Girl what would you do?
Would you wanna stay if I were to say"
 
Refrängen kom och nu sjöng alla med. Jag kunde inta låta bli att le som en fåne; jag gjorde precis det jag älskade mest av allt och allt som bekymrat mig det sistone skulle nog ordna sig. Om jag bara visste...
 
"I wanna be last yeah
Baby let me be your, let me be your last first kiss
I wanna be first yeah
Wanna be the first to take it all the way like this
And if you only knew I wanna be last yeah
Baby let me be your last, your last first kiss"
 
                                            ***
 
"That's a wrap for today", ropade Helene, vår sångcoach, ut när de sista tonerna till "Rock me" hade tonat ut. "Great job everybody! See you tomorrow, same time", upplyste hon oss om innan hon lämnade rummet.
 
"You're coming with us home to Niall for some fifa and guytime?", frågade Louis mig.
"Uhm, no. I'm meeting up with a friend", ursäktade jag mig och Louis såg på mig med misstrogen blick.
"It's your new love, isn't it?", flinade han.
"No!", utbrast jag. "It's an old friend from Holmes Chapel", förklarade jag.
"Sure", det var tydligt att Louis inte trodde mig men han lämnade sart ämnet för att dra hem till Niall med resten av killarna. Själv gick jag fort ut till min egna bil, hoppade in i den och började köra mot Ashleys.
 
                                           ***
 
ASHLEY'S POV 
 
Eftermiddagen med Harry hade varit perfekt men nu var det tid för honom att gå efter jag hade hotade med att min pappa snart skulle komma hem. Harry hade redan tagit på sig sin jacka och skor och stod nu i dörröppningen, redo för att gå; men det gjorde han inte. Istället vände han sig om och tittade på mig med nervös blick.
"Uhm, Ashley. I-I was wondering if you wanted to go out on a date with me tomorrow night?"

Kapitel 21 uppe nu då! Vad tror ni Ashleys svarar den här gången då? 
Ett stort tack till alla kommentarer och alla besökare idag, kom fram till Trysil under kvällen och kunde inte blivit gladare när jag såg era kommentarer, de värmer verkligen! :D <3
4+ kommentarer till nästa?
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Skitbra! :D

Svar: Åh tack :D
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-10 @ 22:43:22
URL: http://celebritynovel.blogg.se
Postat av: Yessyts

novellen är super bra... älskar den. hoppas nästa del kommer snart <3<3

Svar: Åhhh, tack så jättemycket! <3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-11 @ 00:44:59
URL: http://thelittleblogg.blogg.se
Postat av: Josefin

Jättebra! Jag undrar vem som skrivit lappen.. :/ Iaf så hoppas jag att hon svara ja på att gå på dejt med Harry :D

Svar: Tack :D
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-11 @ 08:41:56
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Så himla bra! MEER! :D

Svar: Tack <3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-11 @ 20:33:03
URL: http://onedstories.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback