Trust - Kapitel 22

Previously on Trust: 
"Uhm, Ashley. I-I was wondering if you wanted to go out on a date with me tomorrow night?"


 HARRY'S POV
 
Nervöst tittade jag mig själv i speglen och granskade mitt klädval. Jag hade valt att ha en simpel grå t-shirt med en svart blazer över, som vanligt suckade jag. En fluga och kavaj kändes väl lite för formellt eller? Jag suckade igen. Mitt rum såg ut som ett bombnedslag efter jag hade rotat fram något att ha på mig. Jag var värre än en tjej, flinade jag.
 
En kvart senare stod jag utanför Ashleys dörr och min hand hade knappt nuddat vid dörren innan den flög upp. Framför mig stod nog den vackraste tjejen jag någonsin hade sett. Ashleys långa blonda hår hade hon lockat så att det föll i stora korkskruvars lockar ner för hennes axlar. En kort ljuslila klänning framhävde hennes långa ben. 
"Hey", log jag. "You know what, you're really beautiful"
"Thank you", rodnade hon. "You're not bad either", kontrade hon med och jag skrattade. 
"Should we go?", frågade jag och Ashley nickade. 
"I'm just going to get my bag", sa hon innan hon försvann till sitt rum för att hämta sin väska. En längre äldre man kom ut i hallen när Ashley hade försvunnit och jag kände igen honom, Ashleys pappa. Jag hade träffat honom kort iförrgår när jag hade hämtat Ashley.
"Good evening Mr ...", hälsade jag artigt och väntade på att han skulle fylla i sitt efternamn men han skrattade bara åt mig. 
"Call me Marcello"
"Nice to meet you, Marcello", sa jag och skakade hans utsträckta hand.
"Nice to meet you too, Henry?", svarade han men tvekade på mitt namn.
"Harry", rättade jag honom.
"Oh right, Harry", skrattade Marcello. "So, you're the guy w---", längre hann han inte innan Ashley harklade sig och gav sin pappa ett varnande ögonkast.
"Dad", varnade hon och Marcello gav mig en road blick. 
"Have fun", sa han och gick sedan tillbaka in i köket.
"Let's go then", log Ashley och vi gick tillsammans ut ur lägenheten.
 
För en gångs skull glömde jag av alla papparazis som härskade Londons gator när jag ledde in Ashley på en av de flottare resturangerna här i London. Än så länge hade ingen sett oss men ärligt talat kunde jag inte bry mig mindre om någon hade. 
 
ASHLEY'S POV
 
"I'll pay", sa Harry så fort som notan landade på vårt bord och han drog upp sin plånbok och tog ut sitt kreditkord innan jag hann blinka. Jag suckade åt honom och jag orkade inte ens argumentera om vem som skulle betala.
"Thanks", log jag mot Harry när servitrisen som hade tagit betalt lämnat oss.
"No problems", svarade han. "Do you want to take a walk around London?", frågade han och jag nickade.
 
Den svala kvällsluften slog emot oss när vi lämnade resturangen och vi styrde stegen ner mot Themesen. Månljuset glittrade i vattnet och luften var stilla.
"It's beautiful here, isn't it?", Harrys raspiga röst avbröt mig i mina funderingar. Jag stannade och tittade in i hans ögon. Det gröna ögonen glittrade om möjligt ännu mer i månljuset. 
"It's", bekräftade jag. 
"But, do you know what's even more beautiful?", frågade han och jag förstod vad han syftade på. Mina kinder intog genast en rödare nyans och jag vände generat bort blicken. Jag kände hur Harrys hand försiktigt tig tag i min haka och vinklade mitt huvud upp mot sitt.
"You", han väntade inte längre på något svar från mig. Hans huvud närmade sig mitt och våra läppat möttes snart. De började röra sig i perfekt synk mot varandra tills en kamerablixt lyste upp luften.
Fan, fan...

Cliffhanger, ahah ;) Ganska kort kapitel denna gången men ville avsluta det så här ;) 
Igen ett stort tack för alla kommentarer, de gör mig verkligen mer motiverad till att skriva!
4+ kommentarer till nästa? 

Kommentarer
Postat av: Mari

Så sjuukt jävla braaaa!! Längtar så mkt till nästa kapitel!! :D <3

Svar: Åh tack så mycket! :D Det betyder så himla mycket! <3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-11 @ 22:32:08
URL: http://directionovell.devote.se
Postat av: Josefin

Verkligen jättebra! Varför stannar du på de mest spännande ställena? :P

Svar: Åh, tack :)<3 Hahah, bra fråga ;-)
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-12 @ 07:37:40
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: Elin

Meeeeeeeeeeeeer, såå bra!😘😂

Svar: Tack Elinpelin 😘😏
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-12 @ 08:41:19
URL: http://photomagic.blogg.se
Postat av: Emma

Super bra! :D

Svar: Tack! :D
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-12 @ 14:39:34
URL: http://celebritynovel.blogg.se
Postat av: Mathilda

SÅÅÅÅ BRAAAA! :D

Svar: TACK :D <3
onedirectionfanfic.blo.gg

2013-03-12 @ 17:46:39
URL: http://onedstories.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback