The Past - Kapitel 32

Previously on The Past:
"Because, some people change you", jag kunde nästan slå till mig själv för att säga det; det kunde inte funnits något mer olämpligt att säga.
"Well, who ever it was, I owe him a thank you for saving my nephew's daugther. And go back to him, because, as you said, none of you did deserve this. None of us did."
 
 
Jag vet inte hur jag kände mig när jag började gå hemåt i takt med att regnet började falla från himlen. Jag kände mig inte lättad, trots att jag hade lyckats klara mig, inte heller uppgiven eller glad. Mer som nollställd, likställd, som om inget längre spelade någon roll. Som om jag inte skulle bry mig om jag löstes upp och rann ner i någon av gatubrunnarna tillsammans med den strida strömen av regnvatten. Damens ord upprepades gång på gång i mitt huvudet "Åk tillbaka till honom, för att ingen av oss förtjänade detta". Hur mycket jag än ville att det skulle vara sant, att Niall skulle vilja ha tillbaka mig, att det fanns en sista väg tillbaka, visste jag att jag hade sumpat min enda chans och att Niall nu var borta ur mitt liv för alltid. Det var kanske lika bra det, hålla honom borta från mig, från monstret inom mig, innan det var försent. Innan vi båda var för fästa vid varandra. Jag drog upp huvan till tröjan för att förhindra mitt hår att bli genomblött och skyndade på stegen. 
 
När jag nästan var framme vid träningslokalen stannade jag till när jag såg Alexandrs långa kropp nonchalant mosa en cigarett. Röken från den nu mera utbrunna cigaretten träffade mig och automatiskt rynkade jag på näsan. Trots att jag var uppvuxen med cigarettrök nästan överallt tyckte jag fortfarande att lukten var frän och äcklig. 
"Checking me out?", hörde jag Alexandr säga och jag kom på mig själv att stå och stirra på honom.
"You wish", fnös jag och började gå mot honom, mest för att det var det var vägen in.
"How did it went then?", frågade han och stoppade sina händer i fickorna på de mörka jeansen han bar.
"Good", svarade jag kort och gjorde det klart att inte ville prata mer om det. Alexandr gav mig en fundersam nick ich sedan blev det tyst mellan oss ett tag. "When did you join us then?", frågade jag tillslut.
"Soon after you leaved", svarade han. "You know, they needed some new, especially when you have a tendency to kill all the good ones", skojade Alexandr men trots visste jag att det fanns sanning bakom den skämtsamma tonen på hans röst och jag stelnade till.
"Markov for an exempel", flinade han och någonting i hans flin sa mig att han visste hur mycket jag hade hatat Markov. 
"He begged for it", fnös jag med en hård ton och jag kände mina händer knytas när jag tänkte tillbaka på hans nedlåtande tonläge, förakten han hyste för mig. Hans snea, gula tänder och ondskefulla flin. Den långa, kraftiga kroppen och hans rakade skalle så att endast en liten stybb var kvar av det mörka håret.
"Whatever you say", Alexandr lutade sig mot den kalla väggen utanför och synade mig uppifrån ner. Hans intensiva blick gjorde mig obekväm och jag gav honom en arg blick.
"Like what you see?", frågade jag hårt och Alexandr skrattade. 
"Maybe", flinade han lömskt. 
"I'm sorry to not be able to sa the same", fnös jag. 
"I'm not so sure about that", kontrade han stöddigt och jag höjde på ögonbrynen. 
"Why should I fancy a prick like you?", min kommentar fick bara ett mörkt skratt att vibrera i Alexandrs bröstkorg. Killen verkade finna allt skrattretande.
"Why not?", han puttade upp sig själv och tog ett par steg mot mig.
"Because you're a self-good, awful prick who think you're better then a--", jag blev avbruten där av att Alexandrs läppar trycktes hårt mot mina. Jag blev överraskad av hans handling och stod som förstelnad under bråkdelen av en minut innan jag kände min kropp mjukna och ge in. Mitt liv är ändå så fuckat upp, så varför inte förstöra det ännu mer?, var min sista tanke innan jag började röra mina läppar mot Alexandrs. 
Alina då... Vad tycker ni om detta då? Någon som shippat Alexina? :P
Ledsen för kort kapitel men jag tror jag hinner slänga in ett senare ikväll också!
5+ för nästa?
 

Kommentarer
Postat av: E

MERAA

2013-05-01 @ 08:46:23
Postat av: Mari

Så sjuukt bra!! Tycker att kyssen var bra, men såklart så håller jag ju på att hon och Niall ska bli tsm :) Men ändå så är det sjukt bra och spännande! Vill ha meer! :)

2013-05-01 @ 12:17:03
URL: http://directionnovell.devote.se
Postat av: one direction novell

men åh! grymt bra! :D haha, neeej.. jag shippar dom inte. Hon å Niall ska de vaa! ;)

- tack för kommentaren och din åsikt, och tack för tipset! :D kram!

2013-05-01 @ 16:04:42
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Josefin

Jättebra som vanligt! naaah, jag shippar de inte heller, hoppas hon och nialler blir tsm :)

2013-05-01 @ 20:47:19
URL: http://ettdstories.blogg.se/
Postat av: Emma

Skitbra! Och ja, jag hade det i baktanken ;)

2013-05-02 @ 16:15:10
URL: http://celebritynovel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback