The Past - Kapitel 15

Previosly on The Past:
 Det hade den inte. Den fanns inte någonstans. Jag kände paniken växa när jag såg den annars välordnade tidnings- och bokhögen se så oorgansierad ut. Paniken växte omöjligt ännu mer när jag började koppla samman saker. Niall, dunsen, nej, nej, nej!
 
NIALL'S POV
 
Tveksamt öppnade jag anteckningsboken och slog upp den första sidan. Alinas prydliga handstil fyllde sidan och jag började läsa, inte säker på vad jag hade att förvänta mig.
 
12/3 - 2009
 
My brother told me I should keep a diary just to be able to write about everything I feel. Maybe it will make it easier. 
Today was a terrible day, I spent it with Dimitri which was fun of course. He's so friendly, funny, cute, caring. He's everything he shouldn't be and he think I have feelings for him. And it sucks 'cause I know I have to do it soon. I heard Aleks and Markov talk about it today. A minute I thought about running away with him but it shouldn't work. They would find us and kill us. And I can't tell anyone about this mess, because I would look vulnerable then and they would regret having me in this gang. I have to go now, Aleks is calling on me. I think it's time.
 
Jag vände blad för att kunna läsa fortsättning men till min besvikelse var sidorna utrivna och nästa anteckning efter den första var alla spår av den känslosamma, ångerfyllda sidan av Alina borta. Kvar var en mörk, känslolös sida. Som om hon hade släppt lös ett monster inom sig. Och det skrämde mig. Rejält.
 
24/7 - 2009
 
Have you ever felt the thrill of having the power over someone else's life? See how they beg for mercy. Mercy they never get. I've seen father how desperate trying to save their families. It makes it even more fun to kill them. People never see me as dangerous, never as someone they should be afraid of. Maybe 'cause I'm a tiny, young girl who look so innocent. Boy, they're so wrong. But I don't mind. Their expression is priceless when I'm not who they think I'm. That's maybe why I'm most dangerous out of this gang.
 
"Is this what you looking for?", jag avbröts i mitt läsande av en bekant röst och kag tittade upp för att se Alina stå i dörröppningen, hållandes i en bunt papper och kag antog att de var de saknade sidorna från blocket. Alinas hår var rufsigt av vinden och hennes ögon såg annorlunda ut. Mörkare. Jag visste ärligt talat inte hur jag skulle reagera eller hur jag titta på henne. En del av mig trodde, hoppades, att det som stod i dagboken var påhittat men det verkade inte så på Alina. Jag var helt skrämd av det jag hade läst. Det kändes omöjligt att Alina hade varit en sådan mörk person, det var inte den Alina jag kände. Eller som jag hade känt. Det hade kanske varit en del av hennes plan.
"I can't believe you lied straight up to my face the whole time", andades jag. 
"What was I supposed to say?", fnös hon. "Hello, I'm Alina and I have killed more persons than I can count on my hands?"
"So, this is why you asked the question after the film? You want me to forgive you?"

Asså , jag är så arg på blogg.se. Hela bloggen krånglar ju, ibland kommer man ju intr in, ibland kan man inte kommentera. Så störande!
Aja, drama är på väg! Vad tror ni Alina svarar? Tror ni han kan förlåta henne? :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Skitbra! Älskar din novell! :D

2013-04-06 @ 16:06:00
URL: http://celebritynovel.blogg.se
Postat av: Amelia

Såååå spännande !! Meeer :)

2013-04-06 @ 18:54:54
Postat av: Mathilda

Superbra. Hoppas att Niall ger Alina en till chans!

2013-04-06 @ 19:22:32
URL: http://onedstories.blo.gg
Postat av: one direction novell

okej, jag dör nu typ........... bästa novellen helt klart så jävla spännande. Hoppas Niall ger henne en andra chans, eller att hon får förklara sig iallafall.. men tkr ändå synd om niall eftersom hon ljög sådär :(

2013-04-06 @ 21:24:42
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Madde

Jag håller med 'one direction novell'! Jag dör... haha. Helt klart den bästa novellen jag läser just nu och har läst! :D

2013-04-06 @ 23:38:55
URL: http://justonelookfic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback